Cookies Policy

The website of the University of Cádiz uses its own and third-party cookies to carry out analysis of use and measurement of traffic, as well as to allow the correct functioning in social networks, and in this way to improve your browsing experience.

If you want to configure cookies, press the button Customize Cookies. You can also access the cookie settings at any time from the corresponding link in the footer.

For more information about cookies you can consult the Cookies policy from the website of the University of Cádiz.

Cookies customization

The website of the University of Cádiz uses its own and third-party cookies to carry out analysis of use and measurement of traffic, as well as to allow the correct functioning in social networks, and in this way to improve your browsing experience.

For more information about cookies you can consult the Cookies policy from the website of the University of Cádiz. You can also access the cookie settings at any time from the corresponding link in the footer.

You can configure the website cookies according to their purpose:

  • Statistical analysis

    Third-party cookies (Google Analytics) are used on this site that allow the number of users to be quantified anonymously (personal data will never be obtained to identify the user) and thus be able to analyze the use made by users of our service, in order to improve the browsing experience and offer our content optimally.

  • Social networks

    Third-party cookies are used on this website that allow the proper functioning of some social networks (mainly YouTube and Twitter) without using any personal data of the user.

UniversidaddeCádiz
HUM936 Análisis de la Exclusión y de Las Oportunidades Socioeducativas

Capitulos de libro

  • Ayuso Marente, J.A. & García Vallina, E. (2016). Competencias docentes para la convivencia en contextos socioeducativos. En Castilla Mesa, M.T, Leiva Olivencia, J.J. et al. Formación y perfil de los profesionales para la mejora de la convivencia en contextos sociales y educativos (117-134). Wolters Kluwer. ISBN: 978-84-9987-161-5
  • Gutiérrez Nieto, C.J. (2016). Asesoramiento dialógico, procesos de transformación y comunidades de aprendizaje. Una experiencia de formación del profesorado. En Castilla Mesa, M.T, Leiva Olivencia, J.J et al. Formación y perfil de los profesionales para la mejora de la convivencia en contextos sociales y educativos (173-198). Wolters Kluwer. ISBN: 978-84-9987-161-5
  • García Vallinas, E. (2015). Educar para la paz desde los derechos humanos y la justicia social. En Torres Aguilar, M., García Vallinas, E. et al. Estudios en cultura de paz, conflictos, educación y derechos humanos (45-59). Madrid: Síntesis. ISBN: 978-84-9077-232-4
  • Coca Villar, C.E., García Vallinas, E. et al. (2015). Paz imperfecta y coherencia vital: In memoriam Francisco A. Muñoz. En Torres Aguilar, M., García Vallinas, E. et al. Estudios en cultura de paz, conflictos, educación y derechos humanos (17-23). Madrid: Síntesis. ISBN: 978-84-9077-232-4
  • Gutiérrez Nieto, C.J. (2014). Las metáforas de gines o la búsqueda del minotauro profesional. En Amar Rodríguez, V. Recuperar y compartir. La memoria de la Escuela (31-39). Granada: GEU. ISBN: 978-84-16156-91-7
  • Gutiérrez Nieto, C.J. (2014). Una historia de buenos maestros. En Amar Rodríguez, V. Recuperar y compartir. La memoria de la Escuela (51-60). Granada: GEU. ISBN: 978-84-16156-91-7
  • García Vallinas, E. (2014). Media and Education for Peace in the Digital Culture. Current Didactic Methods for Higuer Education (95-106). Palm Beach: Journal of Alternative Perspectives in the Social Sciences Press. ISBN: 978-1-312-18838-9
  • García Vallinas, E. (2013). Hacia una forma más holística y dialógica de educar para la paz. En Castilla Mesa, M.T. Cultura de Paz para la Educación (91-109). Granada: GEU. ISBN: 978-84-9915-947-8
  • García Vallinas, E. (2013). Alfabetización mediática e informativa y cultura de paz. En B. Peña Acuña (coor). Fórmulas para la innovación en la docencia universitaria (pp.289-308). Madrid: Editorial Visión Libros.
  • García Vallinas, E. (2013). Grupos vulnerables desde la óptica de la Educación para la Paz. En Luque de la Rosa, A. Intervención social y educativa en grupos vulnerables. Caminando hacia la inclusión (pp.325-335). CNAE Editorial. ISBN: 978-84-940505-7-2
  • García Vallinas, E. (2012). Atención socioeducativa y convivencia de menores en centros de acogimiento residencial. En García Argüello, J.M. Buenas prácticas en educación intercultural y mejora de la convivencia(pp.119-131). Madrid: Wolters Kluwer-Educación. ISBN: 978-84-9987-019-9
  • García Vallinas, E. (2011). De las culturas audiovisuales de niños y adolescentes ajenas a la escuela. En A. Bautista & H. Velasco (coors). Antropología audiovisual: medios e investigación en educación (pp.251-263). Madrid: Trotta. ISBN: 978-84-9879-221-8
  • Gutiérrez Nieto, C.J. (2010). El contexto de la investigación. Ecuador en la entrada del tercer milenio. En García García, M., Cotrina García, M.J et al. Inclusión, discapacidad y empleo (pp.15-22). Cinca. ISBN: 978-84-96889-61-3
  • Gutiérrez Nieto, C.J. (2010). Los espejos de cenicienta. Una experiencia colectiva y familiar en la ciudad de esmeraldas. En García García, M., Cotrina García, M.J. et al. Inclusión, discapacidad y empleo (pp.77-108). CINCA. ISBN: 978-84-96889-61-3
  • Samaniego, P., Porras Vallejo, R. et al. (2009). Conclusiones y propuestas. A grandes retos, voluntad y acciones conjuntas. En Porras Vallejo, R., Cotrina García, M.J. et al. Personas con discapacidad y acceso a servicios educativos en Latinoamérica (pp.493-5005). CINCA. ISBN: 978-84-96889-39-2
  • Gutiérrez Nieto, C.J. (2009). Historia y perspectivas de la educación especial en Latinoamérica. En Porras Vallejo, R., Cotrina García, M.J. et al. Personas con discapacidad y acceso a servicios educativos en Latinoamérica (pp.115-162). CINCA. ISBN: 978-84-96889-39-2
  • Gutiérrez Nieto, C.J. (2002). Los estudios de casos. En López Noguero, F. & Pozo Llorente, M.T. Investigar en educación social (pp.137-146). Universidad de Sevilla. ISBN: 84-95775-02-6
  • Gutiérrez Nieto, C.J. (2002). El estudio de caso. En López Noguero, F. & Pozo Llorente, M.T. Métodos de investigación en educación social y animación sociocultural: nuevas perspectivas (pp.114-123). Universidad de Sevilla. ISBN: 84-921209-8-3
  • Serón Muñoz, J.M. & García Sedeño, M.A. (2000). Familia, escuela y necesidades educativas especiales. En Serón Muñoz, J.M. Apuntes para un curso de audición y lenguaje (pp.314-326). Cádiz: Universidad de Cádiz. ISBN: 84-7786-901-4
  • García Sedeño, M.A. & Serón Muñoz, J.M. (2000). Evolución histórica del estudio de las deficiencias. En Serón Muñoz, J.M. Apuntes para un curso de audición y lenguaje (pp.247-277). Cádiz: Universidad de Cádiz. ISBN: 84-7786-901-4
  • García Vallinas, E. (1998). Alumnos en situación de riesgo social. En Serón Muñoz, J.M. La educación infantil: orientaciones y propuestas (pp.219-229). Cádiz: Servicio de publicaciones de la Universidad de Cádiz. ISBN: 84-7786-515-9
  • García Vallinas, E. (1998). Organización del centro de educación infantil. En J. Serón (ed):. Educación infantil, orientaciones y propuestas (pp.131-141). Cádiz Universidad de Cádiz y Consejería de Educación de la Junta de Andalucía. ISBN: 84-7786-515-9.
  • García Vallinas, E. (1995). Las finalidades educativas. En A. Bautista (coor). Programación y evaluación curricular (pp.75-88). Madrid: ICE de la Universidad Complutense de Madrid.  ISBN: 84-7491-549-X
  • García Vallinas, E. (1995). Los contenidos del curriculum: selección de la cultura y organización del conocimiento. En A. Bautista (coor). Programación y evaluación curricular (pp.89-99). Madrid: ICE de la Universidad Complutense de Madrid. ISBN: 84-7491-549-X
  • García Vallinas, E. (1992). Estudio sobre los elementos y el desarrollo del conocimiento práctico del profesor. En A. Estebaranz & V. Sánchez (eds). Pensamiento de los profesores y desarrollo profesional. Conocimiento y teorías implícitas (pp.269-274). Sevilla: Universidad de Sevilla. ISBN: 84-7405-839-2
  • García Vallinas, E. (1986). Visitas y salidas del aula. En A. C. Pastor (coor). La clase y el recreo (pp.139-144). Madrid: Fundación para la renovación de la escuela. ISBN: 84-398-7118-X
  • García Vallinas, E. (1986). Aprender fuera de la escuela. En A.C. Pastor (coor). La clase y el recreo (pp.145-159). Madrid: Fundación para la renovación de la escuela. ISBN: 84-398-7118-X